23 oktober 2010

En prinsessa i Nairobi

20 oktober 2010

Rosa lakan och en skir himmelssäng ovanför mitt huvud. Jag känner mig som en  prinsessa när jag går och lägger mig första natten i Kenya. Fönstret har bara galler och inget glas, utanför tutar och surrar Kenyas huvudstad  och jag tänker att det är bäst att ta det säkra mot de hotande myggen som lurar i mörkret. Mig ska de minsann inte komma åt.

Kl 03.40 får kvällens prinsesskänsla en abrupt slut. Instängd i ett nät vaknar jag i förvirring, silvertejpen har svikit, myggnätet finns över allt. I ansiktet, runt kroppen och går inte att få bort.

1 kommentar:

  1. Prinsessan på ärten :)

    Vad glad jag är att du kommit fram hel och ren. Snart får vi boka in en skypedate så att du kan visa mig faciliteterna :)
    Det blev tomt när du åkte och jag kommer sakna dig alla dessa månader.
    Men jag är starkt övertygad om att du kommer få det finemang i Rwanda min vän. Uppdatera ofta!!!
    Stora kramar från Malmö, Sverige.

    SvaraRadera